Algemeen
In juni 2022 is de dienstverleningsvisie 2022-2026 Tjinstferliening, ús nammekaartsje vastgesteld door de raad. We werken aan de doorontwikkeling van onze dienstverlening:
- stimuleren digitale vaardigheden van inwoners in overleg met de bibliotheek door het opzetten van diverse trainingen hiervoor.
- Het doen van onderzoek onder inwoners op het gebied van dienstverlening door middel van de Burgerpeiling.
- Het verder door ontwikkelen van 'werken op afspraak' voor de publieksbalie.
- Het verder door ontwikkelen van MijnServices. Hieronder valt het digitale klantportaal Mijn DeFryskeMarren/MijnZaken. Dit is de track & trace-functie voor inwonersaanvragen. MijnServices geeft verder inzicht in MijnTaken, MijnBerichten, MijnContactmomenten, MijnProduct, Notificatie en MijnProfiel voor de inwoners. a
- het ontwikkelen en implementeren van De Newsroom, een combinatie tussen communicatie en KCC
- het onderzoeken van het bezorgen van reisdocumenten
- het door ontwikkelen van het zaak- en procesgericht (procesmanagement) werken
- het ontwikkelen van een hulpmiddelen voor inwoners-, jeugd- en overheidsparticipatie
- het ontwikkelen van maatwerkvoorzieningen voor minder digitaalvaardige en/of laaggeletterde inwoners.
We zijn ook online via verschillende kanalen goed zichtbaar en toegankelijk voor onze inwoners. Dit ook met het oog op de implementatie van de Wet Modern Elektronische Bestuurlijk Verkeer en de Wet Open Overheid.